Miten myynnissä olevalle asunnolle luodaan maksimaalinen kysyntä?

Asuntoa myytäessä pätee kysynnän ja tarjonnan laki. Mitä enemmän kysyntää saadaan luotua myynnissä olevalle asunnolle, sitä korkeampi tulee toteutunut kauppahinta olemaan. 

Pätevän ja toimeliaan kiinteistönvälittäjän avulla saadaan myyntikohteelle luotua ns. myyjän markkinat, jolloin kohteelle löydetään useampia ostajaehdokkaita, ja se saadaan myydyksi parhaalla mahdollisella hinnalla. Seuraavassa kerromme lyhyesti, kuinka tämä tapahtuu.

1. Huolella laadittu asuntoilmoitus

Asunnon tultua meille myyntiin, laadimme siitä parhaimman mahdollisen myynti-ilmoituksen.
Myytävästä asunnosta tulee olla kaikki Hyvän välitystavan mukaiset tarvittavat tiedot ja dokumentit sekä pohjakuva. Sen lisäksi laadimme esittelytekstin, jossa on mainittuna asunnon erityispiirteet ja muut myynnin kannalta oleelliset tiedot huoneistosta tai taloyhtiöstä. Esittelytekstin tarkoituksena on saada ostajaehdokkaan kiinnostus heräämään.

Valokuvausjärjestely on kenties tehokkaimpia työkaluja asunnon myymisessä. Se tarkoittaa sitä, että asunto valmistellaan valokuvausta varten. Ensin meidän sisustussuunnittelija tulee käymään asunnolla ja tutustuu kohteeseen. Hän käy asunnon läpi huone huoneelta ja neuvoo myyjää kuinka hän voisi valmistautua tulevaan valokuvaukseen. Mitä kannattaa laittaa piiloon, mitä voi jättää näkyviin. Samalla sisustussuunnittelija tutustuu asuntoon ja selvittää mitä sisustuselementtejä voisi ottaa mukaan varsinaiseen valokuvaukseen. Tämän konsultaatiokäynnin avulla voimme varmistaa, että  kohde on kuvauskunnossa ja ammattivalokuvaajamme pystyy sitten ottamaan huippukuvat.

2. Kohteen oikeanlainen ja riittävä markkinointi

Myynnin alkaessa on tehtävä mahdollisimman paljon markkinointiponnisteluja, joilla saadaan kysyntä kasvamaan ja ostajat huomaavat, että kyseisestä asunnosta on muitakin kiinnostuneita. Mitä enemmän kiinnostuneita ostajaehdokkaita löydetään sitä suuremmalla todennäköisyydellä saadaan kohteesta huippuhinta.

Markkinointikanavina käytämme kaikkia asuntoportaaleja, internetsivujamme, lehtimainontaa sekä tarkasti kohdistettua, maksettua some-markkinointia. Esim. käyttämällämme Startti-palvelulla saadaan 300 % suurempi määrä kävijöitä myytävän asunnon kohdekortille sekä huomattavasti enemmän yhteydenottoja myytävästä kohteesta tavalliseen mainontaan verrattuna.

3. Toimenpiteiden aikataulutus ja välittäjän toiminta

Myynnin aikana tehtävien toimenpiteiden aikataulutus on oleellista myynnin kannalta. Kohteelle parhaat julkaisupäivät ovat usein loppuviikkoviikosta, jolloin kohde tulee näkyville sopivasti viikonlopuksi. Viikonloppuisin asuntoportaaleissa on paljon käviöitä. Kohteen avauduttua myyntiin on ensimmäisten 2-3 viikkojen aikana kysyntä kovimmillaan. Sen jälkeen kysyntä hiipuu vähitellen, mutta meillä on ratkaisuja myös siihen, kuinka silloin on hyvä toimia.

Jokainen asunto on yksilöllinen. Niin myös sen ostajakunta. Laadimme asuntosi myyntiä varten yksilöllisen markkinointisuunnitelman.  Näin tavoitamme asunnostasi kiinnostuneet ostajaehdokkaat tehokkaasti.

Ota yhteyttä

Kaikki edellä mainitut palvelut saat meiltä, kun ryhdyt myymään asuntoasi. Mikäli olet asunnon myyntiaikeissa, ota yhteyttä!

    Annan suostumukseni siihen, että välitysliike saa lähettää minulle sähköistä suoramarkkinointia (esim. tekstiviesti, sähköposti)Hyväksyn tietosuojaehdot
    Tietosuoja- ja evästeseloste